Szkoła Psychoterapii Gestalt

podyplomowa 4 - letnia szkoła przygotowująca do wykonywania zawodu psychoterapeuty ukończenie szkolenia jest podstawą do ubiegania się o certyfikat psychoterapeuty EAGT

I etap kurs podstawowy

Szerokie zastosowanie metody Gestalt w praktyce zawodowej – stanowi wprowadzenie i jednocześnie bazę do etapu II – dla osób szkolących się w zawodzie psychoterapeuty Gestalt. Edukację można zakończyć na tym etapie.

Kurs skierowany do psychologów, pedagogów, wychowawców, nauczycieli, studentów o kierunku psychologicznym, pedagogicznym, opiekuńczym oraz dla osób zainteresowanych podniesieniem kompetencji psychologicznych i zainteresowanych wykonywaniem zawodu psychoterapeuty (szkolenie można zakończyć na tym etapie lub kontynuować).

2 lata
264 godziny teorii i metodologii
50 godzin superwizji
100 godzin treningu (50 godzin trening interpersonalny, 50 godzin trening terapeutyczny)

Program poszerza kompetencje zawodowe, dostarcza wiedzę i umiejętności niezbędnej do pracy, w której podstawą jest kontakt interpersonalny.

Poszerzenie kompetencji zawodowych w podejściu Gestalt wymaga od adepta gotowości do nauki poprzez doświadczanie i eksperymentowanie, które wiąże się z zaangażowaniem zawodowym i osobistym.

Na tym etapie istnieje pewna dowolność i swoboda. Uczestnik decyduje, które treści włączy w swój warsztat zawodowy, a z których zrezygnuje, zwłaszcza jeśli edukację zakończy na i etapie.

II etap program kliniczny

Specjalistyczne szkolenie w zakresie prowadzenia psychoterapii Gestalt.

Kurs skierowany do osób zainteresowanych zdobyciem zawodu psychoterapeuty,
osób zainteresowanych podniesieniem i wzbogaceniem kompetencji zawodowych dla pedagogów, psychologów, wychowawców, terapeutów, nauczycieli.

2 lata
355 godzin teorii i metodologii
100 godzin superwizji

Przygotowanie do wykonywania zawodu psychoterapeuty Gestalt poprzez nabycie teoretycznej wiedzy i praktycznych umiejętności.

Decyzja o pracy w podejściu Gestalt wymaga od adepta nie tylko zaangażowania intelektualnego, lecz także wysiłku emocjonalnego. Kandydat na psychoterapeutę już na początku drogi zdobywania umiejętności zawodowych powinien mieć decyzję na otwartość i bezpośrednią komunikację z innymi, gotowość do wychodzenia poza własną strefę komfortu, badania swoich trudności w kontakcie z innymi i podejmowania wysiłku do pokonania tychże trudności.

Kompetentny psychoterapeuta Gestalt posiada bowiem nie tylko szeroką wiedzę i umiejętności praktyczne, lecz także potrafi być elastyczny i obecny emocjonalnie w różnorodnych sytuacjach kontaktu z jednostką i grupą.

Dlatego szkolenie w zawodzie psychoterapeuty Gestalt jest dużym wyzwaniem i nie jest rekomendowane dla osób szukających jedynie rozwiązania swoich trudności, poznania siebie i rozwoju osobistego. W tym zakresie odpowiedniejsze wydaje się podjęcie jakiejś formy własnej psychoterapii lub skorzystanie z warsztatów rozwoju osobistego.

Program

Podstawy teoretyczne humanistycznej pomocy psychologicznej Gestalt

  • źródła Gestalt
  • założenia teoretyczne
  • filozofia Gestalt
  • proces psychoterapii
  • psychoterapeuta Gestalt - kompetencje i umiejetności pracy w relacji
  • koncepcja relacji Psychoterapeutycznej Gestalt Ja - Ty
  • diagnoza fenomenologiczna
  • zastosowanie metydy Gestalt
  • eksperyment w procesie psychoterapii Gestalt
  • pojęcia Gestalt
  • techniki i narzędzia interwencja
  • kryzys praca z traumą
  • praca w wybranych problemach klinicznych
  • etyka w pracy psychoterapeuty Gestalt
  • koncepcja zaburzeń
  • proces zmiany w psychoterapii

Metody, techniki i formy pracy w praktyce klinicznej psychoterapeuty

  • metody
  • techniki
  • praca indywidualna i grupowa

Superwizja praktyki klinicznej adeptów

  • praca kliniczna pod superwizja
  • praca warsztatowa pod superwizją

Proces rozwoju osobistego adepta:

  • psychoterapia indywidualna
  • psychoterapia grupowa
  • staże kliniczne
  • praca końcowa
  • egzamin praktyczny

Jeśli masz jakieś pytania, jesteśmy do Twojej dyspozycji.Kontakt  →

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu zagwarantowania pełnej funkcjonalności.